(I). N. d. a.: veure també El balcó de Montserrat, núm. 498 ; pàgs. 24-28)
Imprimir artículo Wikio
«[...] Tenia clar que, després d'això, el que m'aniria bé és que em toqués l'aire, però passaven els mesos i la factoria on treballo anava aguantant en un estat de coma que ningú sabia quan podia durar. Alguna cosa estarem fent bé?, ens pregunt`vem els treballadors, i fins i tot bromejàvem amb si dalt de les oficines tenien un ordinador i una impressora on només fent intro sortien els bitllets fets. El cas és que, cada cop que es reunien, la direcció de l'empresa i el comitè sempre coincidien que estava tot molt malament, però mai concretaven quan faltava o com pensaven "baixar la persiana". I tal com tot això ronsejava, el meu viatge seguia amb el llumet encès en vermell, fins que arribà un dia que em vaig preguntar: Què passaria si els demanés quatre mesos de permís, ara que sobra gent. El més normal seria que em diguessin que sí; però... Em van dir que sí!! [...]».
(Sol i amb la meva ombra, pàg. 17)
«[...] Torna una altra onada que acaba morint contra els esculls de roca i un faralló mig ofegat entre tanta escuma blanca. És la darrera que veig en tot el meu viatge que ara mateix s'ha acabat. Tanco la llibreta de notes i, per enèsima vegada, em carrego la motxilla a l'esquena per tornar a caminar. Són les primeres passes enrere, les que no voldria haver fet mai.
Gràcies a Escolta, vent... I... gràcies a tu, Laura, que tant m'has estimat. Sense tu no hauria pogut fer ni la primera passa.
Lentament, torno cap al fanal i veig el seu rostre amarg, el que ha presenciat tants i tants naufragis i el que no fa ni quatre dies va veure ofegar-se un pescador. Vaig fins una urna crematòria que encara fumeja, i remeno i bufo les cendres perquè es revifi el foc. Al meu costat hi ha la paret que emmuralla el far de Fisterra, que porta centenars d'anys plantat aquí dalt llençant senyals als mariners, sempre en el mateix lloc, quiet i sense moure's, presoner de la terra, encarat a l'oceà...
Respiro a fons, miro el cel, cremo una estampa i el fum se'n va amb el vent a buscar la llibertat. Deixo el far i me'n vaig amb ell. [...]».
(Sol i amb la meva ombra, pàgs. 314-315)
Félix Esteves
«[...] Por fin acabaste y una inundación fría me pobló por completo. Te miré mientras me ahogaba en tu seminal líquido que me llenaba por dentro y al mismo tiempo me cubría. Te aletargaste y aproveché en ese instante, con la poca fuerza que me quedaba, arrebatarte los lentes oscuros, dos cuencas vacías y profundas aparecieron y como en un abismo me ví cayendo en ellas, entonces reaccionaste y por fin tu boca se abrió y tocaron mis labios que se abrieron más por el susto que por recibir tu aliento, una lengua bífida, seca, escamosa, se introdujo y expulsó sus gusanos que desde entonces viven conmigo [...]».
Este blog no es más que una oportunidad más para debatir cuestiones desde la casa o la oficina, (como tantos otros que haya); está abierto a todo el mundo y se concentra básicamente en el factor literario. Por lo que se pide a los que participen con sus opiniones que se atengan expresamente a ello.
La literatura no obecede, o lo que es más, no debería obedecer a normas ni arquetipos ya que ella en si misma es la máxima expresión cognitiva y descriptiva del ser, que, extrapolando su lado más humano deja fluir sus sentimientos en un trozo de papel arrugado. Es práctica no teórica. Por ello nadie es nadie para catalogar la bueno de aquel poema ni de aquella "novelle" sino para comentar, criticar e intercambiar opiniones de ello.
No hay más ni menos, todos somos iguales, la política no es interesante, sólo el arte lo es, ya que el es la más pura faceta de los sentidos, los cuales no engañan.
Esta página está encaminada a todo aquél que cree en la literatura como un arte y no como un gozo comercial producto de una hemeroteca doméstica sino una "gracia" que pertenece a todos.
Aunque dicha página esta orientada a la literatura en general (en todos los idiomas) sobretodo de autores noveles, aunque no hayan publicado nada, se centra especialmente en la narrativa en lengua catalana y lengua castellana indistintamente y sin discriminación alguna de ninguna de las dos.
Todos los artículos, obras e información aportada por los participantes en este blog de opinión literaria, el autor que aquí firma como ZENIUS no se hace responsable de malentendidos entre los participantes (ya sea de copia de documentos, reproducción ilícita, etc.)
Por otra parte ZENIUS, mantiene el caracter de autoría de todos sus artículos, textos y obras suyas y propias así como respeta la de los demás participantes de acuerdo con los artículos 428 y 429 del Código Civil Español en cuanto a la propiedad intelectual se refiere. Por cualesquiera publicación que quiera ejercer gratuita u onerosamente cualquiera de los aquí participantes , incluso del autor del Blog de algún comentario hecho aquí, deberá cursar solicitud por escrito a su autor y este último estar de acuerdo con la misma suscribiéndolo mendiante un encargo o mandato con el futuro mandatario.